dimecres, 24 d’abril del 2013


SESSIÓ D'ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
En aquesta sessió, es treballa un article que fa referència a l'activitat laboral i els organisme que faciliten, potencien, informen i formen, en l'aspecte professional i concretament en la recerca de feina.
En la sessió anterior ja havien fet la lectura de dit article i havien contestat a tot un seguit de qüestions que plantejaven l'entesa del mateix.
La participació en la sessió anterior, a nivell d'alumnat, no va ser molt global i per tant en aquesta ens plantegem conjuntament amb el professor de l'assignatura el fet de realitzar una dinàmica que plantejava en el dossier per l'alumnat. Això ha estat possible, ja que el professor titular de l'assignatura està de baixa i el professor suplent hem facilita el fet de plantejar una dinàmica diferent. Cal dir però que des de direcció i el psicopedagog del centre, ja havien donat el seu consentiment al fet de que pogués participar i intervenir en l'aula.
Inicialment els hi proposem formar tres grups de sis a set persones, en el que determinaran un portaveu i un secretari/a. El secretari/a haurà d'anotar els comentaris generals vers les preguntes plantejades a l'article i el portaveu  explicitarà davant la resta de companys de l'aula els comentaris generals del grup.
Deixem entre quinze i vint minuts pel treball en grup. Posteriorment el portaveu respon a les preguntes plantejades i jo escric en la pissarra, a mena de resum, els aspectes comentats dels tres grups. Finalment faig un resum general, comparant les aportacions dels tres grups. 
Cal dir que tot i que inicialment els hi costa una mica, entrar en la dinàmica, finalment participen de manera activa. En l'exposició de cada grup la resta de companys feliciten al portaveu i al grup per l'exposició, de manera oberta i positiva.
Així la valoració final és realment positiva, manifestant els alumnes el seu interès i el fet d'enfocar de manera diferent a la metodologia habitual a la que estan acostumats.
He de dir que el fet de treballar amb grups més grans i de característiques amb alumnes sense necessitats educatives especials, m'inquietava una mica, doncs jo treballo en la USEE del centre, però el resultat positiu ha fet que reafirmés la preparació de la dinàmica i el seu funcionament efectiu. Donar gràcies al professor pel seu ajut i col·laboració.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada