dijous, 25 d’abril del 2013

BIBLIOGRAFIA I WEBGRAFIA


LLEIS REFERENTS A L’ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL:
·         La Llei 12/2009, del 10 de Juliol,  d’Educació de Catalunya,  “... i per a l’assoliment d’aquesta equivalència, la garantia d’un sistema global d’orientació professional i acadèmica” (art. 59).

ORIENTACIÓ ACADÈMICO-PROFESSIONAL:
·         Xarxa telemàtica educativa de Catalunya. “Orientació acadèmica i professional”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.xtec.cat/web/curriculum/orientacioeducativa/academica_professional
En aquesta pàgina i trobem tot un seguit de recursos en quan a la orientació acadèmica i professional, normativa i altres aspectes. És una pàgina que ajuda  i ajudarà a contextualitzar, la orientació acadèmica i professional en l’àmbit català.
Ajuda i ajudarà, ha tenir clara l’estructura del sistema educatiu a Catalunya tant per la elaboració del dossier, com per a l’explicitació a pares i alumnes de dit sistema.
·         Xarxa telemàtica educativa de Catalunya. “Currículum i orientació”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.xtec.cat/web/curriculum/curriculum
En aquesta pàgina i trobem tot un seguit de recursos en quan a la orientació acadèmica i professional, normativa i altres aspectes. És una pàgina que ajuda  i ajudarà a contextualitzar, la orientació acadèmica i professional en l’àmbit català.
·         Xarxa telemàtica educativa de Catalunya. “Orientació a l’estudiant”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.xtec.cat/centres/a8046785/orienta.htm
En aquesta pàgina, s’ofereix una sèrie d'adreces de pàgines amb informació  sobre educació secundària, professional i universitària per orientar l'estudiant en la tria dels estudis i centres que més li puguin convenir.  Ajuda i ajudarà especialment en la primera fase del projecte de recollida d’informació i documentació, també en la segona fase per la elaboració del dossier i en la tercera fase, la construcció del bloc, oferint enllaços interesants i recursos TIC a l’abast d’un sol clic.
·         Consorci d’Educació de Barcelona. “guia de recursos de suport a  l’orientació acadèmica i professional per a l’alumnat i les famílies”,
Document PDF, de recull de pàgines webs i recursos d’orientació acadèmica i professional. Per penjar-la al bloc.

Pàgina Web de la Generalitat de Catalunya, que ens ubicarem en el bloc com a recurs online i possiblement (cal acabar de determinar-ho) utilitzarem el mateix qüestionari d’orientació que afegiríem al dossier a elaborar.
·         Servicio Navarro de empleo. “Red de orientació y información profesional de Navarra” (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.navarra.es/appsExt/riiopn/home/default.aspx
Pàgina Web de la Comunitat de Navarra, que ens ajudarà com a exemple de Web-Bloc.
·         Servei d’Orientació a Catalunya (SOC). (en línia) Febrer 2013. Disponible a la Web: http://www.oficinadetreball.cat/socweb/opencms/socweb_ca/home.html
Pàgina Web de la Comunitat de Catalunya relacionada amb tots aquells àmbits i temes referents al treball.
·         Materials d’Orientació Professional. CamiNet (en línia). Febrer 2013. Disponible a la Web: http://www.diba.es/web/educacio/recursos/publica/publicacions/caminet
·         IES Mar de Poniente de la Línea. “Entre Pasillos y aules” (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.entrepasillosyaulas.blogspot.com.es/p/orientacion-academica-y-vocacional.html
Pàgina Web de la Comunitat de Navarra, que ens ajudarà com a exemple de Web-Bloc.
·         Blog de orientación educativa” (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://irati.pnte.cfnavarra.es/multiblog/iibarrog/fp-en-navarra/pistas-para-decidir-que-estudiar/ 
Pàgina Web de la Comunitat de Navarra, que ens ajudarà com a exemple de Web-Bloc.
·         Edu 21.cat. “Què passa amb l’orientació al nostre país”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.edu21.cat/ca/continguts/693
Article que m’ha ajudat a contextualitzar l’orientació acadèmica i professional a Catalunya, en l’àmbit legal.
·         Xarxa telemàtica educativa de Catalunya. “Orientació a l’estudiant”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://www.xtec.cat/centres/a8046785/orienta.htm
En aquesta pàgina, s’ofereix una sèrie d'adreces de pàgines amb informació  sobre educació secundària, professional i universitària per orientar l'estudiant en la tria dels estudis i centres que més li puguin convenir.  Ajuda i ajudarà especialment en la primera fase del projecte de recollida d’informació i documentació, també en la segona fase per la elaboració del dossier i en la tercera fase, la construcció del bloc, oferint enllaços interesants i recursos TIC a l’abast d’un sol clic.
·         ECHEVARRÍA SAMANES,B (coord) (2000). Orientació professional. Barcelona:
Universitat Oberta de Catalunya.
·         MARTÍN, E I TIRADO, V. (Coord.) (1997). La orientación educativa y profesional
en la educación secundaria. Barcelona: Horsori/ICE UB.
·         ULLA KANN. (1988). La orientación vocacional y el mercado de trabajo: ¿orientar para transformar o para domesticar? Perspectivas, Vol. XVIII, núm.4, pp. 73

L’ORIENTADOR PROFESSIONAL:
·           “La figura del pedagog dins de l’àmbit de l’orientació professional”, (en línia). Gener 2013. Disponible a la Web: http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/handle/10256/3345/P-Laura-Barranco.pdf?sequence=1
En aquest document PDF m’ha ajudat a consultar la legislació referent a l’orientació professional i a contextualitzar la figura del psicopedagog en quest àmbit.

ALTRES DOCUMENTS:
·         Guàrdia, l. i Mas, X. (2003) La pràctica psicopegagògica en contextos d’educació per a l’elaboració de recursos educatius i programes audiovisuals. Material docent (mòdul 5) de l’assignatura de PracticumII. Barcelona: FUOC • UP06/02080/02098
·         Treball final de carrera (UOC). Recuperat 8 de març del 2013, des de: http://materials.cv.uoc.edu/continguts/XW08_19018_00443/index.html?ajax=true
·         Espasa, A. i Mayordomo, R. (coordinadors) (2010). Guia del Pràcticum de Psicopedagogia. Pràcticum I i Pràcticum II. Material docent de l’assignatura de Pràcticum. Barcelona: FUOC. PID_00161644
·         BARTOLOMÉ, A. et al. (1996) Preparando para un nuevo modo de conocer.
En aquest article s'insisteix en la idea que l'ensenyament ha de canviar perquè ens trobem davant d'una nova manera de comprendre. L'autor situa els canvis en diferents aspectes: l'accés a la informació, la integració dels mitjans amb multiplicitat de llenguatges i 53 en quatre característiques que hauria de tenir l'escola d'avui: ser activa, permetre aprendre de forma entretinguda i divertida, ser participativa i permetre
desenvolupar-se en un ambient de llibertat



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada