INTRODUCCIÓ
La primera tasca a realitzar en el planning de les pràctiques, és l'elaboració del dossier que utilitzarà l'alumne, dossier d'orientació acadèmica i professional.
Faig un recull inicial del material utilitzat al centre, en concret l'utilitzat en l'assignatura d'orientació acadèmica i professional de 4t. d'ESO i d'altres materials utilitzats al centre com el document recull de totes les opcions possibles amb el títol d'ESO o sense el títol d'ESO, del mateix centre. També realitzo un recull de materials online que versen sobre el mateix tema. Parlo amb el professor que inicialment posa en funcionament, ja fa uns anys, del tema en el centre i amb l'orientador que hem va guiant en dit procés.
Posteriorment de la realització del dossier, novament li remeto el document a l'orientador per a que el revisi i faci els comentaris pertinents. Comenta que és un bon dossier, amb molta feina feta i esmenta la possibilitat d'afegir-hi algun enllaç o material relacionat amb el SOC (Servei d'Orientació Laboral de Catalunya) i una web CamiNet on hi ha tot un seguit de recursos interessants també sobre el tema d'orientació. Aquestes dos suggerències les realitzo en el dossier del professorat i també és veuran reflectides en el bloc.
Els dossier de l'alumne està realitzat amb la idea que no sigui excessivament extens, doncs a de ser àgil, pràctic i qualitativament estructurat (també en quan a continguts).
Per altra banda el dossier del professorat té el doble d'extensió, doncs concreta la realització de cada sessió i annexos d'activitats a realitzar amb l'alumnat.
CONCLUSIONS
Ha estat un treball extens i laboriós, és ben cert, que tot i que a nivells de crèdits els pràcticum s'iguali a d'altres assignatures, el treball i dedicació que requereix és al menys multiplicat per tres, per a què sigui un treball en condicions i amb qualitat.
Tot i la dificultat d'intentar estructurar-lo de manera correcta, finalment i poc a poc totes les qüestions a considerar han anat encaixant.
Un altre aspecte molt important ha estat a tenir en compte la duració de l'assignatura, són dotze sessions i potser caldria fer un plantejament al menys de bitrimestralitat del mateix. Però la realitat és la que és, i el psicopedagog, al meu entendre, ha de trobar l'equilibri entre la realitat mateixa i la idealitat de la proposta. Un punt mig entre ambdós aspectes, proporciona resultats reals, pràctics i qualitatius.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
Dossier per l’alumne
ÍNDEX
- CONTEXTUALITZACIÓ
- COM SÓC?
- Com creus que ets i et comportes a la teva família
- Com creus que ets i com et comportes amb els teus amics i amigues
- JO SÓC AIXÍ
- LES MEVES APTITUDS
- M’HE D’INFORMAR
- CONTINUAR ESTUDIANT AMB EL TÍTOL D’ESO
- Cicles formatius de grau mitjà
- Batxillerat
- CONTINUAR ESTUDIANT SENSE EL TÍTOL D’ESO
- Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI)
- Formació i aprenentatge professional (FIAP)
- Pla de Transició al Treball (PTT)
- Prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà
- Obtenció del Graduat en ESO
- EL MÓN LABORAL
- On puc trobar feina?
- Iniciativa pròpia
- Autocandidatura o presentació espontània.
- Els mitjans de comunicació
- Premsa escrita.
- Xarxa de contactes
- El meu currículum
- Carta de presentació
- Entrevista
- Les proves de selecció
- Activitat
- HEM DECIDEIXO
- Analitzar la informació
- Altres aspectes que cal tenir en compte
INTRODUCCIÓ
I DESPRÉS DE 4rt. D’ESO... QUÈ?
Orientació
Acadèmica i Professional
Al llarg
dels quatre anys de l’ESO heu seguit un camí escolar únic i igual per a tots i
totes, que ha pretès dotar d’unes competències bàsiques que facilitin la vostra
vida en la societat. A partir d’aquest punt, aquest camí es divideix per a
trobar-se amb diverses alternatives que condueixen vers metes diferents.
Aquestes metes tenen molt a veure amb el tipus d’activitats a les que hi
dedicareu gran part del vostre futur.
Així part
de la responsabilitat d’elecció en referència a la via a seguir és vostra,
l’altra part correspon als docents que implementaran dita optativa, els quals continuaran
facilitant, mitjançant els recursos que plantegem més endavant, per a tenir
tota la informació necessària per a què l’analitzeu i la tingueu en compte.
És
inqüestionable doncs que amb la finalització de l’ESO, se us planteja un dilema
i una decisió d’importància rellevant en la vostra trajectòria vital. Per a
facilitar dita qüestió, dilema o decisió cal saber quines possibilitats teniu
tant si opteu per la via d’obtenció del títol de l’ESO, com per la via
alternativa a la no obtenció del títol de l’ESO o finalment, la via laboral.
Us volem
facilitar aquesta informació, mitjançant un bloc que reculli i estructuri de
manera interactiva, tots aquells recursos de temàtica orientativa tant a nivell
acadèmic com, professional.
Per altra
banda, en les vostres mans teniu un dossier de suport de treball en el que
s’especificarà tot el procés a realitzar punt per punt. Servirà doncs,
conjuntament amb el bloc, una eina de treball imprescindible per a vosaltres en
referència a l’orientació acadèmic-professional.
Se us presenta
com alternativa a l’assignatura de religió, en un temps lectiu de 13 hores,
aspecte que fa necessària una concreció metodològica i d’implementació evident
i clara.
CONTEXTUALITZACIÓ
Un cop finalitzat 4t de l'Educació Secundària
Obligatòria hauràs de triar entre diverses opcions:
•
Continuar estudiant.
•
Formar-te per a l'ocupació. (Si tens
més de 16 anys d'edat)
•
Buscar una feina i començar a
treballar. (Si tens més de 16 anys d'edat)
Però abans que acabi el curs has de fer una decisió
important: "Què faré el proper curs?"
Facis el que facis, no ho has de fer a la lleugera.
Així amb aquesta Guia per a l'alumne/a pretenem ajudar-te a prendre una decisió
pensada i encertada. Creiem que abans de decidir has de tenir en compte tota la
informació possible: els teus interessos, els teus valors, els teus gustos,
etc. i les possibilitats que t'ofereixen.
La
Guia es divideix en tres parts:
- Com sóc?
En el cas que la teva decisió sigui continuar una
formació, i atès que aquesta s'orientarà cap a un tipus o un altre
d'especialitat, és convenient que tinguis en compte factors com:
• Els teus
gustos i preferències en els estudis.
• El tipus
de professió a què t'agradaria dedicar-te en el futur.
• El grau de
desenvolupament de les teves capacitats i habilitats.
• Els
consells dels teus professors i familiars.
- M’he d’informar
Hi ha diferents vies entre les que pots triar per
continuar amb la teva formació dins dels Ensenyaments de Règim General i dels
ensenyaments de règim especial.
Així com també i vols començar a treballar hauràs de
saber fer el teu currículum i la carta de presentació, idees per a cercar
feina, la definició de conceptes bàsics com ara el salari, el contracte de
treball i els teus drets.
- Em decideixo
La decisió que prenguis pot ser la més important de
la teva vida fins al moment, per això és important prendre-la amb tranquil·litat
i tenint en compte tot l'anterior.
COM
SÓC?
Per ajudar-te a conèixer-te millor et proposem
realitzar:
•
Una reflexió sobre com ets i com et comportes.
•
Una petita redacció titulada: JO SÓC AIXÍ
•
Una avaluació de les teves capacitats. La part LES
MEVES APTITUDS
REFLEXIÓ
sobre com ets i com et comportes.
Per ajudar-te a reflexionar sobre com ets et
formulem algunes qüestions que pots anar responent; només has de pensar i
COMPLETAR LES FRASES.
Com
creus que ets i et comportes a la teva família
Les
relacions amb els meus pares són
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
A
la meva família em consideren com
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
A
casa sòl ser el que
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
El
que faig a l'escola i les notes que trec, als meus pares els sembla
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Amb els meus
germans i germanes em porto
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Quan
estic amb la meva família em sento
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
El
que més m'agrada fer a casa és
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Els
meus pares respecten les meves opinions sobre
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Parlo
amb els meus pares de
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Els
amics que jo tinc els semblen a la meva família
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
A
casa es riuen molt quan jo
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Si
em deixessin, jo en la meva família seria el que
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Com creus que ets i com et
comportes amb els teus amics i amigues
Els
amics i amigues que formen la meva colla són aquests
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Quan
estic amb nois o noies de la meva edat em sento
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Els
meus amics i les meves amigues em semblen
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
De
vegades tinc problemes amb els meus amics / es perquè
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
En
general crec que per als meus amics i amigues sóc
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
El
que més m'agrada del que fem els meus amics/es i jo és
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Quan
tinc algun problema amb un amic o amiga el que faig és
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
En
el meva colla sòl ser el que
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Els
amics i amigues de la meva colla m'ajuden a
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Fer
nous amics o amigues és una cosa que
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
A
mi m'agradaria tenir un amic o amiga que
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Al
llarg de la setmana els moments en què estic amb els meus amics/es són aquests
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
JO SÓC AIXÍ
Ara,
intenta resumir les teves respostes, i tracta d'escriure en unes 10 o 20 línies
com ets tu i de què et consideres capaç.
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
(GUÍA INFORMATIVA para el alumn@. ORIENTACIÓN ACADÉMICA Y
PROFESIONAL 4º DE E.S.O. DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN I.E.S. SIERRA DE
GUADARRAMA)
LES
MEVES APTITUDS
Autoconeixement
En primer lloc, cal que tinguis en compte:
• Les habilitats o competències que tens
i/o pots adquirir;
• Els interessos: què t'agrada fer;
• La situació familiar i personal;
• La teva personalitat: com ets;
• Els valors ocupacionals; què valores
més d'una feina.
Per
poder saber tot això pots comptar amb l'opinió dels amics, dels familiars, del
professorat, de l'orientador i especialment del teu tutor/a, ja que et
poden ajudar a veure quines són les teves habilitats i quins recursos tens per
poder tirar endavant el teu projecte de futur.
Qüestionari
d’autoconeixement
Aquest
qüestionari s'ha creat tenint en compte els quatre factors personals: aptituds,
interessos, personalitat i valors ocupacionals. El faràs entre 40 i 50 minuts;
també hi ha l'opció de fer-ho amb més d'una sessió. Has de contestar si estàs
d'acord amb la pregunta (molt, bastant, poc o gens). No
tinguis por de donar respostes extremes: com més ho siguin, més es
diferenciaran les possibles opcions que pots cursar.
Ara
clica en el següent enllaç i comença a fer el qüestionari, recorda que tens
entre 40 i 50 minuts:
Informe dels resultats
A
partir del qüestionari obtindràs l'informe dels resultats, que
t'assessorarà sobre l'entorn professional que més s'adiu amb les teves
respostes i també dels
Possibles
estudis i professions que hi estan relacionats.
- Si un cop el alumne té l'informe,
no li surt cap entorn destacat, és recomanable que el torni a fer donant
respostes més extremes.
Recorda
que si vols seguir correctament totes les fases del procés d'orientació, cal
que imprimeixis l'informe dels resultats. Per fer-ho, clica el botó
"desa" i obtindràs l'informe en format PDF: també el pots imprimir
(opció "imprimir").
Un cop el tinguis, és aconsellable que en contrastis els resultats amb l'opinió dels amics, dels familiars, del professorat i especialment del teu tutor/a, perquè et poden ajudar a trobar quines són les teves habilitats i cercar recursos per poder tirar endavant el teu projecte de futur professional.
Un cop el tinguis, és aconsellable que en contrastis els resultats amb l'opinió dels amics, dels familiars, del professorat i especialment del teu tutor/a, perquè et poden ajudar a trobar quines són les teves habilitats i cercar recursos per poder tirar endavant el teu projecte de futur professional.
- Comenta a casa i amb els amics
els resultats de l’informe de resultats.
(extret
orientat gencat.cat)
Posada en comú dels
informes dels resultats.
Ara
que ja tens l’informe dels resultats i després de comentar-lo i compartir
expectatives amb la família i amics, et proposem que facis dues activitats:
- A classe novament contesta
individualment a les preguntes de l’informe
- En petit grup comenta la teva
tria responent, a les preguntes individuals i les teves expectatives té la
família, si són diferents de les seves, i d'altres informacions d'interès
de manera grupal.
- Finalment poseu en comú a tota la
classe els apartats anteriorment esmentats.
Estudidar
a Catalunya. Generaliat de Catalunya. Gencat.cat. Recuperat el 29 de Març del
2013 desde:
http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.ef1906fb69d36fe8e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
M’HE D’INFORMAR
CONTINUAR ESTUDIANT AMB EL TÍTOL D’ESO
Sortides
per a l’alumnat que ha obtingut el graduat d'ensenyament secundari
Cicles formatius de grau mitjà
·
Aquests cicles comprenen un conjunt d'ensenyaments
que preparen per a l'exercici d'una determinada professió.
·
La durada és variable per a cada un dels cicles:
§ Un curs
acadèmic: de 1300 a
1400 hores.
§ Dos cursos
acadèmics: de 1700 a
2000 hores.
·
Inclou les hores lectives en un centre educatiu més
les hores de formació pràctica en centres de treball, obligatòries i
avaluables, que es realitzen en empreses o entitats mitjançant els convenis
establerts amb el Departament d'Educació.
Per
accedir a un cicle formatiu de formació professional cal formalitzar la
sol·licitud corresponent encara que s'estiguin cursant altres ensenyaments en
el mateix centre. Aquesta sol·licitud s'ha de presentar al centre per a
l'ensenyament demanat en primer lloc.
Per
cursar cicles formatius de formació professional cal tenir el títol de graduat
o graduada en educació secundària
obligatòria, o equivalent, a efectes acadèmics.
També
s'hi pot accedir si s'ha superat la prova d'accés corresponent o la prova
d'accés a la universitat per a majors de 25 anys; per poder fer la prova
d'accés s'ha de tenir com a mínim 17 anys (o complir-los l'any en què es fa).
Per
fer la preinscripció cal:
- Conèixer el calendari de tot el
procés,
- Consultar els centres,
- Conèixer i reunir la documentació
i els criteris de prioritat amb què s'ordenen les sol·licituds,
- Consultar els codis dels cicles,
- Presentar la sol·licitud i la
documentació,
- Consultar els resultats de la
preinscripció quan es publiquen les llistes provisionals i quan es
publiquen les llistes definitives, després del període per presentar
reclamacions,
- Consultar el centre assignat i
- Fer la matrícula.
Batxillerat
El
Batxillerat forma part dels estudis de caràcter no obligatori que s’inclouen
dins del sistema educatiu reglat. Ofereixen la possibilitat de continuar
estudis després de l’educació secundària obligatòria amb la intenció de
completar la formació de cadascú amb els posteriors estudis universitaris o
cicles formatius de grau superior.
- S'hi pot accedir amb el títol de graduat en
secundària (ESO) i també amb el títol de Tècnic d'algun cicle formatiu de
grau mitjà.
- El batxillerat LOE té una durada de dos cursos
acadèmics. L'alumne té 4
- anys per aprovar-lo.
- Permeten obtenir el títol de batxillerat.
- Amb el títol de batxillerat es poden cursar
cicles formatius de grau superior, sense cap prova d'accés.
- Amb el títol de batxillerat es poden cursar
estudis universitaris, amb una
prova
d'accés.
Finalitats:
- Formació general, que millora la maduresa
intel·lectual i personal dels alumnes.
- Preparatòria, que asseguri les bases per a
estudis posteriors, tant universitaris com
- de formació professional.
- Orientadora, que permeti als alumnes
encaminar-se cap a les seves preferències i interessos.
Estructura
del batxillerat
El
batxillerat té dos cursos acadèmics. Aquesta etapa de formació acadèmica es cursa
convencionalment entre els 16 i els 18 anys, però si pot accedir a qualsevol edat
(ja sigui de forma presencial o a distància ), sempre que s’hagi obtingut el graduat
en educació secundària o bé ser tècnic o tècnica d’un cicle formatiu de grau
mitjà. Si és tècnic superior o tècnica superior d’un cicle formatiu de grua
superior es pot demanar la convalidació de matèries optatives i del treball de
recerca. és oberta a persones de qualsevol edat,.
El
batxillerat prepara els alumnes per a la seva incorporació a estudis
posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món
laboral.
L’avaluació
és contínua (es valora el treball regular, i no la nota obtinguda en un examen
o un treball final) i global (es valora el progrés que cada alumne ha fet des
del començament, i no solament el que sap fer al final).
A cada curs
els alumnes disposen de dues convocatòries, l’ordinària i l’extraordinària, per
superar cada matèria.
Per accedir
al segon curs s’ha de tenir la valoració positiva de totes les matèries
cursades (totalment o parcial), amb dues excepcions com a màxim.
Els alumnes
que no passin a segon curs han de romandre un any més a primer curs, i l’han de
tornar cursar de nou si el nombre de matèries suspeses és superior a quatre.
Si l’alumne
suspèn tres o quatre matèries a primer curs, pot o bé repetir tot el curs o bé
matricular-se de les matèries suspeses.
Els alumnes
que en finalitzar el segon curs hagin estat avaluats negativament en algunes
matèries, es podran matricular d’aquestes matèries sense necessitat de tornar a
cursar les que hagin superat.
A més de
l’opció tradicional de cursar el batxillerat de forma presencial, aquests
estudis es poden fer a distància, per via telemàtica, a
l’Institut Obert de Catalunya (IOC). Aquesta opció permet tenir
més flexibilitat i adaptació a les circumstàncies personals, familiars i
laborals de cada alumne.
En aquest
batxillerat, que es cursa en blocs semestrals, no s’apliquen les normes de pas
de curs establertes de forma general.
Es poden
matricular en ensenyaments de batxillerat en règim nocturn:
- Les persones que tenen 18 anys o més i
- Les persones que tenen entre 16 i 18 anys i
acreditin la impossibilitat de seguir estudis en règim diürn per motius
laborals.
El
batxillerat també es pot estudiar simultàniament amb els ensenyaments de música
o dansa en centres integrats. Per a l'accés a aquests cenctres, l'alumne o
l'alumna ha d'obtenir la valoració positiva de les seves les aptituds
artístiques en l'especialitat de música o en la de dansa, segons correspongui.
En acabar
aquests estudis, els estudiants que hagin superat totes les matèries
cursades rebran el títol de batxillerat.
Amb el
títol de batxillerat es pot accedir a:
- La universitat (un cop aprovades les proves
d’accés)
- Un cicle formatiu de grau superior de formació
professional específica d’arts plàstiques i disseny o d’esports
- Ensenyaments superiors artístics
- El món laboral
Modalitats
del batxillerat LOE són:
- Humanitats i Ciències socials
- Ciències i tecnologia
- Arts: 1)
Arts plàstiques, disseny i imatge
2) Arts escèniques, música i dansa
Matèries
del batxillerat
El
currículum de batxillerat consta de part comuna: matèries comunes i part
diversificada: matèries de modalitat i matèries optatives, i també del
treball de recerca. A més, els alumnes tenen assignades hores de tutoria.
- Part comuna
- Matèries comuns: Són
les que fan tots els alumnes independentment de la modalitat triada.
- Part diversificada
- Matèries de modalitat: Són
les que fan els alumnes que cursen un determinat itinerari.
- Matèries optatives: Són
les de lliure elecció entre les que oferta el centre i se n'ha de triar
una a 1r i una a 2n de 4 hores setmanals.
- Treball de recerca: El
treball de recerca és una activitat d’investigació que ha de fer tot
l’alumnat de batxillerat. S’ha d’iniciar preferentment durant el primer
curs i presentar obligatòriament durant el segon curs.
- Tutoria:
Cada grup classe té una hora de tutoria a la setmana.
Les
matèries comunes les cursen tots els alumnes. L’alumne ha de triar un mínim de
sis matèries de modalitat al llarg dels dos cursos, de les quals cinc han de
ser de la modalitat escollida.
L’estudiant
ha de completar-ne l’horari amb altres assignatures de la mateixa modalitat,
d’altres modalitats o amb matèries optatives.
Els alumnes
que es matriculin en centres ordinaris poden cursar alguna matèria de modalitat
de segon curs a través del batxillerat a distància, si el seu centre no
l’ofereix, amb un màxim de dues matèries per alumne. Per a les matèries de
primer curs, aquesta possibilitat només es pot demanar si una matèria té
continuïtat en el segon curs i el centre no la pot oferir per motius
organitzatius, amb un màxim de dues matèries per alumne.
1r
|
2n
|
||
Part comuna
|
Educació física
Llengua catalana i literatura
Llengua castellana i literatura
Llengua estrangera
Filosofia i ciutadania
Història de la filosofia
Història d’Espanya
Ciències per al món contemporani
Religió (voluntària)
|
2
2
2
3
2
-
-
2
2
|
-
2
2
3
-
3
3
-
-
|
Part diversificada
|
Modalitat
|
16
|
16
|
Treball de recerca
|
|||
Tutoria
|
1
|
1
|
|
Total
|
60
|
Matèries de
modalitat
ITINERARIS
DE 1r DE BATXILLERAT (LOE ): Hauran
de triar un d’aquest itineraris que determinarà les 3 assignatures de
modalitat.
Arts
Cultura audiovisual Anàlisi
musical
Dibuix tècnic Anatomia
aplicada
Dibuix artístic Arts
escèniques
Història de l’art Cultura
audiovisual
Disseny Història
de la música i la dansa
Tècniques d’expressió gràfic-plàstica Llenguatge
i pràctica musical
Volum Literatura
universal
Literatura
castellana
Literatura
catalana
Ciències i
tecnologia
Primer curs
|
Segon curs
|
Matemàtiques I
|
Matemàtiques II
|
Biologia I
|
Biologia II
|
Química I
|
Química II
|
Tecnologia industrial I
|
Tecnologia industrial II
|
Física I
|
Física II
|
Ciències de la terra I
|
Ciències de la terra II
|
Dibuix tècnic I
|
Dibuix tècnic II
|
Humanitats
i ciències socials
Primer curs
|
Segon curs
|
Història del món contemporani
|
Matemàtiques aplicades c.s. II
|
Literatura castellana
|
Literatura catalana
|
Economia i organització em. I
|
Economia i organització em. II
|
Llatí I
|
Llatí II
|
Matemàtiques aplicades c.s. I
|
Geografia
|
Economia
|
Història de l’art
|
Dins de
cada modalitat de batxillerat hi ha unes matèries de modalitat vinculades, que
són les següents per a cada opció:
Opció
cientificotècnica matemàtiques,
física
Opció de
ciències de la salut biologia,
química
Opció
d'humanitats llatí, història de
l’art
Opció de ciències socials matemàtiques aplicades a les ciències socials,
geografia
Opció
d’arts dibuix
artístic i història de l'art
Matèries
optatives (segons el centre)
Segona
llengua estrangera (alemany)
Estada a
l’empresa
Informàtica
Psicologia
Religió
Realitzar
la preinscripció
Han de
presentar la sol·licitud de preinscripció les persones que volen ser admeses
per primera vegada en un centre sufragat amb fons públics per cursar
batxillerat.
També l'han
de presentar les persones que volen accedir al batxillerat de la modalitat
d'arts i les que cursen o han cursat un cicle formatiu i volen accedir al
batxillerat de qualsevol modalitat encara que s'imparteixi en el centre o
l'aula on estan matriculades.
Els alumnes
d'una secció d'institut han de participar en la preinscripció per demanar plaça
al batxillerat. En el cas de demanar plaça a l'institut al qual està adscrita
la secció, les sol·licituds d'aquests alumnes seran preferents a l'hora de ser
admesos al batxillerat de les modalitats d'humanitats i ciències socials, i
ciència i tecnologia.
Per fer la
preinscripció cal:
- Conèixer el calendari de tot el procés
- Consultar els centres
- Conèixer i reunir la documentació i els
criteris de prioritat amb què s'ordenen les sol·licituds
- Presentar la sol·licitud i la documentació
- Consultar els resultats de la preinscripció
quan es publiquen les llistes provisionals i quan es publiquen les llistes
definitives, després del període per presentar reclamacions
- Consultar el centre assignat
- Fer la matrícula.
CONTINUAR ESTUDIANT SENSE EL TÍTOL D’ESO
Sortides per a l’alumnat que NO ha obtingut el graduat d'ensenyament secundari
Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI)
·
Tenir 16 anys complerts abans de l'1 d'octubre de
2011
·
Tenir el carnet d'aturat.
·
No tenir el Graduat d'Ensenyament secundari.
Aquests
cursos estan estructurats en mòduls. Dos d’obligatoris A i B i un de voluntari C.
Els mòduls
obligatoris consten de 800 a
1100h i es desenvolupen al llarg d’un curs escolar i el voluntari consta d’unes
175 h i es farà el curs següent d’haver fet els mòduls A i B.
Dins dels
mòduls A i B es treballarà l’orientació i recursos per a la inserció i formació
en competències bàsiques i en el mòdul C
la formació específica per aconseguir en Graduat en Educació Secundària (aquest
mòdul és voluntari).
Els
Objectius del PQPI són:
- Desenvolupar actituds i competències que
contribueixin al creixement personal i facilitin una inserció social i
laboral satisfactòria.
- Proporcionar formació professional elemental,
que faciliti la incorporació en un sector professional.
- Ampliar competències bàsiques per afavorir la
continuïtat educativa i la formació al llarg de la vida.
Formació i aprenentatge professional (FIAP)
El projecte
de Formació i Aprenentatge Professional (FIAP) s’insereix en el marc dels
Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI), es desenvolupa en col·laboració
amb el Servei d’Ocupació de Catalunya i amb el suport del Fons Social Europeu.
D’acord amb
els objectius dels PQPI, els cursos del projecte FIAP tenen com a objectiu
general facilitar una qualificació professional de primer nivell als joves
majors de 16 anys sense graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), que
els faciliti la incorporació al mercat laboral o la continuïtat del seu
itinerari formatiu.
Els
aprenentatges assolits es reconeixen en l’àmbit acadèmic (tant en les proves
d’accés a cicles formatius de Grau Mitjà d’FP com per a les d’obtenció del
graduat d’educació secundària) i també en l’àmbit laboral (obtenció dels
certificats de professionalitat).
Els
cursos tenen una durada de 1.050 hores, d’octubre a juny, de les quals 350 són
de formació bàsica i laboral, 500 de formació professional i 200 de pràctiques
en empreses.
Pla de Transició al Treball (PTT)
El Pla de Transició al Treball (PTT) ofereix als joves orientació i
recursos personals i professionals per a millorar les seves expectatives
d’accés a un lloc de treball i/o de continuïtat formativa.
Té una durada de nou mesos i es divideix en tres fases: una primera
fase d’orientació i d’introducció a competències transversals, una segona fase
de formació professionalitzadora, és a dir, l’aprenentatge de l’ofici en sí
mateix i que inclou un període de pràctiques en empreses. I en tercer lloc, una
fase d’acompanyament a la inserció laboral.
Per a fer la inscripció, les persones interessades han de posar-se en
contacte directament amb el centre i/o l'entitat que imparteix el programa que
els interessi.
Per a poder inscriure’s cal:
·
Tenir 16 anys complerts abans de l'1 d'octubre de
2011.
·
Tenir el carnet d'aturat.
·
No tenir el graduat d'ensenyament secundari.
Prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà
El
Departament d'Ensenyament convoca les proves d'accés a cicles formatius de grau
mitjà per a les persones que volen accedir a la formació professional de grau
mitjà i no tenen el graduat en educació secundària obligatòria.
L'objectiu
de la prova és que la persona aspirant demostri que posseeix les capacitats,
els coneixements i les habilitats, així com el domini suficient de les llengües
oficials per cursar amb aprofitament els ensenyaments pels quals s'opti.
Per poder
fer la prova d'accés cal tenir 17 anys o complir-los durant l'any 2013.
Obtenció del Graduat en ESO
Per a poder
inscriure’s cal:
·
Tenir 18 complerts abans de l'1 d'octubre de 2011.
(L’alumnat amb, com a màxim, cinc assignatures suspeses podrà fer la prova en
el mateix centre en què hagi cursat
l’ESO).
Explora el mapa
d'estudis, en el següent link de gencat.cat
http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.3e179a2cdc20a269e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=f14cc7ec45106310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=f14cc7ec45106310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
EL
MÓN LABORAL
Si vols
incorporar-te al món laboral hauràs de conèixer les oportunitats de feina
existents avui, el funcionament del mercat de treball, com presentar un
currículum o com abordar una entrevista de feina.
On puc trobar feina?
Inicialment
hem de dir, que és bo utilitzar diverses vies d'accés a l'ocupació, però
sobretot cal utilitzar aquella que és més adient al tipus d'ocupació que volem
aconseguir.
Estadístiques
recents constaten que la via a través de la qual un major nombre de persones
accedeixen a un lloc de treball és mitjançant la informació que li proporciona
l'entorn, és a dir la seva xarxa de contactes.
El telèfon
és una tecnologia de la informació que és a l'abast de tothom i ens pot ajudar,
en molts casos, en la cerca de feina.
En el
moment de buscar feina per compte d'altri, és important saber on buscar i quins
són els recursos i les vies de cerca més habituals. Hi ha diferents
intermediaris que reben les ofertes de feina de les empreses i les posen a
l'abast de les persones demandants:
- Oficines de Treball. Depenen
del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i s'encarreguen de
relacionar les persones que busquen feina amb les empreses que busquen
persones treballadores, i gestionen les ofertes de feina (intermediar).
Ofereixen un servei integral a les persones que busquen o volen canviar de
feina; s'hi inclouen cursos de formació ocupacional i serveis d'orientació
professional.
- Borses de treball. Són
bases de dades, generalment especialitzades per sectors professionals o
professions, que s'ofereixen a les empreses que tenen la necessitat de
cobrir llocs de treball. Aquestes borses poden trobar-se a:
- Col·legis professionals
- Centres de formació professional o
universitària
- Associacions empresarials
- Sindicats
- Serveis locals d'ocupació
- Empreses de treball temporal. Són
empreses privades l'activitat de les quals consisteix a posar a disposició
d'una altra empresa personal treballador de manera temporal. Aquestes
empreses acostumen a necessitar persones treballadores polivalents, amb
gran capacitat d'adaptació i disponibilitat immediata.
- Empreses de selecció de personal. Són
empreses que realitzen el procés de reclutament, avaluació i selecció de
persones candidates a partir de les necessitats i perfils sol·licitats per
l'empresa client.
Iniciativa pròpia
La cerca de
feina és una activitat que requereix tota la dedicació de la persona
interessada, durant aquest procés és bo que empri tots els recursos que té al
seu abast.
La xarxa de
contactes la forma tota la gent amb la qual s'ha tingut relació al llarg de la
vida professional i privada. La majoria de les vacants laborals es
gestionen
per mitjà de contactes personals. Si busqueu feina, feu-ho saber a totes
aquelles persones que puguin ajudar-vos, des de familiars fins a antics
companys de feina o d'estudis.
Autocandidatura o presentació espontània.
Si teniu
notícia d'una possibilitat d'oferta de feina podeu posar-vos en contacte amb
l'empresa oferent. Oferir els serveis, coneixements i experiència a les
empreses sol·licitant una entrevista de feina sense que hi hagi cap oferta
concreta es coneix com autocandidatura.
Els
contactes amb les empreses es poden realitzar telefònicament, per correu o
mitjançant la presentació directa a l'empresa.
Per
utilitzar aquesta via, cal tenir molt clar l'objectiu professional que es vol
aconseguir i reunir la màxima informació possible de les empreses a les quals
us voleu adreçar.
Els mitjans de comunicació
Les
empreses que volen accedir a un major nombre de persones candidates acostumen a
fer servir cada cop més els mitjans de comunicació per donar a conèixer les
seves ofertes de feina. Utilitzeu tant els diaris d'informació general, la
premsa especialitzada com els portals d'Internet.
Portals
d'ocupació a Internet. Avui dia ha esdevingut una nova eina per utilitzar en la
cerca de feina. Cal anar amb compte i saber seleccionar les pàgines web o la
informació que realment us pot interessar. Us recomanem que:
- Us doneu d'alta en els portals d'ocupació més
interessants. Això requerirà la introducció del currículum a les diferents
pàgines web. Habitualment cada lloc web utilitza el seu propi format de
currículum, per tant és convenient disposar d'un currículum bàsic per
poder anar adaptant-lo als formats particulars de manera senzilla.
- Guardeu una classificació de totes les ofertes
de feina que heu sol·licitat.
- Intenteu conèixer millor l'empresa que ofereix
la feina (això augmentarà les possibilitats de ser seleccionat).
Avui dia hi
ha una gran varietat de portals que us facilitaran l'accés a múltiples
oportunitats laborals. Alguns portals d'ocupació són:
§ Feina
Activa: El portal de la Generalitat de Catalunya, gestionat pel Servei d'Ocupació
de Catalunya
§ Yaencontre: Ofertes i
demandes per a tot l'estat.
§ Infofeina: Ofertes de
treball a tot Catalunya.
§ Infoempleo: Ofertes de
feina, beques, premis, formació i oferta pública.
§ Monster: Ofertes de
feina a tot l’estat i consells pràctics per buscar feina.
§ Treball
fàcil: Borsa de treball i consulta d'ofertes públiques i privades.
§ Infojobs: Dóna
servei a persones demandants de feina i a empreses.
§ Interès
Social: Demandes de candidats amb discapacitat i/o en risc d'exclusió
social"
Premsa escrita.
Els diaris
tenen ofertes sobretot del seu àmbit geogràfic d'influència.
Xarxa de contactes
És la forma
més utilitzada per accedir a un lloc de treball ja que només entre un 20 i un
30% del mercat laboral ha aconseguit feina mitjançant la premsa, les revistes,
Internet, serveis d'ocupació, etc.; la resta (el 70%) l'han trobat gràcies als
seus contactes.
És l'eina
més efectiva per accedir a oportunitats d'ocupació relacionades amb el nostre
objectiu professional. Aquesta via de cerca de feina s'anomena també networking
(treball en xarxa) perquè es tracta d'anar teixint una xarxa de manera que unes
persones parlaran amb d'altres de la vostra cerca de feina i d'aquesta manera
es multiplicaran les possibilitats que el vostre currículum estigui en el
moment just, en el lloc precís. No acostuma a donar resultats de forma
immediata, però sí a mig termini.
Com
construir-la? La xarxa de contactes l'establirem a partir de:
- Persones de l'àmbit relacional que ens
coneguin bé (familiars, amics, veïns, contactes de la parella, persones
conegudes a través de les activitats esportives o lúdiques...)
- Persones de l'àmbit professional que haguem
conegut en la nostra trajectòria formativa professional (companys de
feines anteriors, proveïdors i clients de feines anteriors, antics
professors...).
Servei d’Ocupació
de Catalunya. Generalitat de Catalunya. Gencat.cat. Recuperat el30 de Març del
2013 des de: http://www.oficinadetreball.cat/socweb/export/sites/default/socweb_ca/ciutadans/orientacioTrobarFeina/onTrobarFeina.html
El meu currículum
Què és?
- És, junt amb la carta de presentació, una eina
imprescindible per a la teva campanya de màrqueting personal de buscar la
millor feina per a tu.
- És un resum, organitzat en un document, de
tota la informació personal i la que està relacionada amb els teus
coneixements, competències i experiència professional.
- Té la funció de transmetre el teu perfil personal
i professional a aquelles persones que gestionen els processos de selecció
de personal, des d'entitats especialitzades fins a les mateixes empreses.
Com ha de
ser?
- Concís, breu i clar.
- Positiu.
- Exclusiu i adaptat per a cada lloc de treball:
cal que hi detallis els coneixements i les competències adquirides en la
teva formació i experiència, que han de coincidir amb les que creguis que
es necessiten per al lloc de treball al qual aspires ocupar.
- S'ha de plasmar en un, dos o, com a màxim,
tres fulls; ha de ser un document original i escrit amb un processador de
textos, tret que se sol·liciti que s'escrigui a mà.
Quina
informació conté?
- Dades personals
- Nom i cognoms
- Adreça postal completa
- Telèfon fix i/o mòbil
- Adreça electrònica
- Formació acadèmica
- Formació complementària
- Idiomes
- Informàtica
- Experiència professional
- Competències professionals
- Altres dades:
- Formació i experiència no formal (si pot ser
d'interès per al lloc a què aspires.)
- Disponibilitat
- Carnet de conduir i vehicle propi
Tipus de
currículum
Cronològic:
§ L'experiència
professional es presenta en ordre cronològic; normalment es comença amb
l'actual i se segueix amb les anteriors.
§ És fàcil
d'escriure.
§ Hi destaca
la progressió professional.
§ No convé
utilitzar aquest model si hi ha períodes en què no s'ha treballat o molts
canvis de feina.
Funcional:
§ L'experiència
es presenta agrupada per tasques, responsabilitats o departaments; s'hi
destaquen els coneixements i capacitats adquirits, que s'enfoquen cap a lloc de
treball a què s'opta.
§ És més
difícil d'escriure.
§ Les
empreses hi perden protagonisme.
§ Interessa
usar aquest model si existeixen períodes d'atur llargs o amb molts canvis de
feina.
Carta de presentació
Suggeriments
- La carta ha de ser breu (un foli de 3 ó 4
paràgrafs com a màxim), concisa i adaptada al lloc de treball. Això
implica fer una carta de presentació per a cada oferta de treball; quan
redacteu la carta de presentació cal tenir al cap la oferta de feina,
identificar les necessitats de l’empresa, etc.
- Utilitza el mateix tipus de paper, que ha de
ser de color blanc i de qualitat, per a la carta i per al currículum.
- Tingues cura de la redacció, l’ortografia i la
presentació.
- Escriu-la amb ordinador o a màquina. En cas
que se sol·liciti la redacció a mà, procura fer una bona cal·ligrafia.
- Deixa marges amplis i espais entre paràgrafs.
- Utilitza un estil formal i cordial i un to
positiu.
Apartats
- Capçalera. Citeu
la referència o procedència de l’anunci, Data, Nom i adreça de la persona
o empresa a qui va dirigida la carta i/o per què envieu el currículum.
- Presentació
- Expliqueu
breument qui sou, què heu fet fins en aquell moment i quin és
el vostre objectiu professional. Expliqueu per què sou la persona idònia
per al lloc. Heu d’intentar que la persona seleccionadora vegi que
coneixeu el lloc i l’empresa. Citeu les competències personals que puguin
aportar valor afegit a la feina a la qual opteu.
- Comiat. Acomiadeu-vos de manera
cordial sol·licitant una entrevista personal. Escriviu el vostre nom i
cognoms i no us oblideu de firmar.
- Signatura,
Nom, Adreça completa i número de telèfon.
Tot seguit
t’oferim tot un seguit de models de currículums i cartes de presentació.
Si vols
ampliar aquesta informació pots dirigir-te al següents enllaços:
- Orientació
del món laboral gencat.cat: http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.ef1906fb69d36fe8e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=8b2987820c8f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=8b2987820c8f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
- Treball jove.cat: http://www20.gencat.cat/portal/site/JoveCat/menuitem.f598eea3d2e90df812d7ed42b0c0e1a0/?vgnextoid=fcd2428640e70110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=fcd2428640e70110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
- SOC (Servei d’Ocupació a
Catalunya): http://www.oficinadetreball.cat/socweb/opencms/socweb_ca/ciutadans/cataleg_serveis.html
- Entrevista personal i proves de
selecció: http://www20.gencat.cat/portal/site/JoveCat/menuitem.112de917c18fccd274d7ed42b0c0e1a0/?vgnextoid=9efaeebd47ad1110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=9efaeebd47ad1110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
Entrevista
Si el
currículum i la carta de presentació desperten l'interès de l'empresa pel teu
perfil professional, probablement et convocaran a una entrevista personal o a
unes proves psicotècniques o pràctiques per conèixer-te millor i avaluar-te les
aptituds. En qualsevol cas, és molt important que hi vagis preparat i tranquil
per fer-ho tan bé com puguis i sortir-ne satisfet.
L'entrevista
personal
Per
preparar una entrevista de feina, informa’t tant com puguis sobre l’empresa,
revisa les característiques del lloc al qual optes, repassa el currículum i
identifica les teves potencialitats com a candidat. Intenta preveure les
preguntes que et poden fer i què respondràs. Durant l’entrevista, parla amb
sinceritat, mira d’estar tranquil i demana els dubtes que tinguis. Llegeix més
consells pràctics i preguntes habituals en aquestes entrevistes.
Les proves de selecció
Les proves
pràctiques, de coneixement o psicotècniques serveixen per a mesurar les
aptituds i avaluar la personalitat de qui opta a un lloc de treball. No tots
els processos de selecció inclouen aquesta mena de proves. A vegades serveixen
per a descartar alguns finalistes abans de l’entrevista personal, i a vegades
per a refermar o aprofundir el coneixement dels candidats preseleccionats.
Segueix els consells pràctics i practica els tests psicotècnics.
Activitat
Reflexiona i
contesta:
On t’imagines
treballant d’aquí a 10 anys?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Per fer allò
que més t’agradaria, tens clara l’opció més adient en acabar l’ESO?
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Explica el camí que cal seguir.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Si la teva opció és continuar
estudiant el Batxillerat, quines optatives penses que són les més adequades per
a preparar-te millor? Per què?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
HEM DECIDEIXO
Bé,
ja gairebé has arribat al final d’aquest dossier i ara toca el més difícil, que
és tria que és el que faràs en finalitzar l’ESO i es per això que cal:
Analitzar
la informació
Ara
has d'organitzar la informació que has recollit sobre tu mateix i sobre les
opcions acadèmiques i laborals possibles.
En aquesta fase també és important l'ajut del tutor/a, de l'orientador/a del teu centre, de la resta de professorat, d'amics, de familiars, etc. Cal que en comparis i en comentis la informació per veure quina és més útil per a tu o bé per com fer-la servir a l’hora de prendre la decisió.
En aquesta fase també és important l'ajut del tutor/a, de l'orientador/a del teu centre, de la resta de professorat, d'amics, de familiars, etc. Cal que en comparis i en comentis la informació per veure quina és més útil per a tu o bé per com fer-la servir a l’hora de prendre la decisió.
En
aquest sentit, cal que tinguis en compte quines són les competències clau per
poder dedicar-te a allò que t’agradaria fer en el futur.
Així,
has de seleccionar, agrupar i organitzar tota la informació que has recollit
per prendre la decisió sobre quin projecte de vida podries tenir, què
necessitaràs per poder portar-lo a terme i com ho faràs.
Si
en l'informe no et surt cap entorn destacat et recomanem que el tornis a fer
amb respostes més extremes.
Altres
aspectes que cal tenir en compte
Tot
i que el qüestionari d'autoconeixement és una eina d'orientació, és important
també que analitzis altres variables:
- L'historial acadèmic, la
motivació pels estudis, les capacitats i els hàbits i tècniques d'estudi
adquirits, i també com repercutiran tots aquests aspectes en la tria d'ocupació.
Cal tenir una visió realista de les aptituds i les actituds personals.
- L'adequació dels estudis
escollits a les característiques personals de l'alumne/a, interessos i
motivacions (aficions, sectors professionals d'interès, ocupació del temps
lliure…).
- Accentuar el nexe entre escola i
món laboral: "estudiem per treballar".
- L'adequació entre els estudis
escollits i les sortides professionals (tenint en compte la professió i la
qualitat de vida que es vol tenir i també les tasques que cal desenvolupar,
horari, salari, inserció laboral…). El treball té una importància
fonamental per a la vida de cada persona, no només perquè és el mitjà de
subsistència, sinó perquè un 60% del temps actiu transcorre en l'activitat
professional.
Prendre
una decisió Aquest
pas et pot semblar el més complicat, però és el més fàcil si has seguit les
recomanacions anteriors amb cura i èxit: cal que n'hagis parlat suficientment
per ser capaç de prendre una decisió de manera autònoma.
En aquest sentit, cal que tinguis en compte que els itineraris educatius són cada vegada més flexibles: pots passar d'uns estudis a uns altres a través de les diferents vies d'accés. Tot i així, és millor que n'estiguis segur, perquè tornar enrere implica un cost temporal, econòmic i d'esforç personal afegit.
En aquest sentit, cal que tinguis en compte que els itineraris educatius són cada vegada més flexibles: pots passar d'uns estudis a uns altres a través de les diferents vies d'accés. Tot i així, és millor que n'estiguis segur, perquè tornar enrere implica un cost temporal, econòmic i d'esforç personal afegit.
Estudidar
a Catalunya. Generaliat de Catalunya. Gencat.cat. Recuperat el 29 de Març del
2013 desde:
http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.ef1906fb69d36fe8e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
FITXA D’ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
Nom i cognoms:...................................................................................................
Curs: ........................................
Any: ..........................................
- ITINERARI
FORMATIU I SORTIDES PROFESSIONALS
- PQPIPROVA ACCÉS CFGMGRADUAT ESOCFGMBATPROVA ACCÉS CFGSCFGSPAUGRAU UNIV.PROBABLESSORTIDES PROFES.
Altres consideracions:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- MODALITATS DE
BATXILLERAT
o
Arts D'arts
plàstiques, imatge i disseny
D'arts escèniques, música
i dansa
o
Humanitats i
ciències socials
o
Ciències i
tecnologia.
Estudiar a:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- CICLES
FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I SUPERIOR
Famílies professionals
o
Agrària
o
Sanitat
o
Tèxtil,
confecció i pell
o
Química
Elecció del/s
Cicle/s formatiu/s:
1.
..........................................................................................................................
2.
..........................................................................................................................
3.
..........................................................................................................................
Estudiar a:
A.
..........................................................................................................................
B.
..........................................................................................................................
C.
..........................................................................................................................
- BRANQUES I
ESTUDIS UNIVERSITARIS
Branques de:
o Arts i humanitats
o Ciències
o Ciències de la Salut
o Ciències Socials i Jurídiques
o Enginyeria i Arquitectura
Estudis
universitaris:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
- ALTRA
FORMACIÓ I PREPARACIÓ ACADÈMICA
Estudis de PQPI:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
Altres estudis i/o preparacions específiques:
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
- SORTIDES
PROFESSIONALS
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
OBSERVACIONS PERSONALS:
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada