dissabte, 15 de desembre del 2012

CONCLUSIONS FINALS

Voldria iniciar les conclusions finals, esmentan la particularitat del meu Pràcticum I, doncs aquestes han modificat el plantejament inicial del mateix i han fet que el Pràcticum I, hagi estat un Pràcticum un pel diferent, potser, de la majoria.
L'Institut on he desenvolupat el Pràcticum I, és a on treballo, com a Educador d'Educació Especial. 
Així la proposta inicial d'hores de pràctiques va plantejar-se, des d'un aspecte molt més presencial, posteriorment (m'incrementen en cinc hores més lectives i enguany el centre fa jornada intensiva) ho és menys, realitzant més hores de pràctiques per la tarda, enfocades a recerca d'informació, estudi de casos i documentació.

Ans al contrari del que pot semblar, particularment a suposat per a mi un enriquiment enorme, no tant sols pels aspectes d'intervenció directa, sinó també pel coneixement estructural i també estratègic del funcionament del centre en general, per l'especificació professional i funcions del psicopedagog del centre, així com també pel coneixement del rol que desenvolupa i de la incidència que aquest té en el centre (particularment penso que la figura del psicopedagog és sovint difícil i a estones un tant solitària). No sempre tots els docents entenen les funcions d'aquest o pensen que no és un professional estrictament necesari. Sigui com sigui, el psicopedagog és una mescla de relacions públiques, investigador, dinamitzador, mediador, orientador, consultor, facilitador i cohesionador de situacions i persones. Realment díficil, però no per això, menys motivador, ans el contrari, penso que és un professional amb un perfil apasionant.

També crec profundament, que una de les funcions importants del psicopedagog, és crear una certa cultura psicopedagògica, que vagi calant de manera progresiva i positiva en tot el cos docent i equip directiu. Cal doncs explicar, aprendre i aprehendre, dialogar, renovarse contínuament de conceptes, teories, metodologies i instruments, que puguin compartir-se en la quotidianeitat del centre amb el companys. Cal apropar-se desde la psicopedagogia i com a psicopedagogs a les realitats i maneres de veure dels altres, cal fer simbiosis cultural... cal fer un cafè de tant en tant. 

I és clar, en la posibilitat de crèixer i formar-nos com a psicopedagogs, la guia, atenció, consells i orientacions del tutor de pràctiques, Julià (per part del centre) i l'Anna (per part de l'UOC), són i es fan imprescindibles i necesaris. GRÀCIES, per l'acompanyament i l'atenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada