divendres, 14 de desembre del 2012

CAS 6


Demanda de la intervenció
La tutora de l'alumna, sol·licita seguiment psicopedagògic perquè és del parer que li manca ajut en l'organitazació dels seus estudis.
La mare dón autorització per passar-li tests si és creu necesari.

Dades i observacions personals i acadèmics a destacar

  • Té interés en les assignatures, però amb mancances i no sempre fa la feina
  • Es distreu massa a l'aula
  • Seria necessari repàs en les diverses matèries
L'alumna té dictàmen. Va a reforç de català, castellà i matemàtiques. Li costa progresar i ara com ara, els resultats són molt poc satisfactoris. La tutora suggereix a la mare que li cerqui reforç de totes les matèries fora el centre i aquesta accedeix a fer-ho. 
L'alumna necesita contínuament un referencial adult que l'orienti i l'ajudi en matèria d'estudi i treball.

Entrevista personal 1. (Seguiment psicopedagògic)

  • L'organització de la llibreta, agenda i apunts en general, resten força bén estructurats
  • S'apunta la feina escolar
  • Es parla amb ella de les possibles dificultats que hi pot trobar en el dia a dia de les matèries i del centre
  • Se li proposa dues entrevistes més per a administrar-li el test de Matrius Progressives de Raven i el CEA, Qüestionari d'Estratègies d'Aprenentatge
Entrevista personal 2. (Test de matrius progresives de Raven)
Se li administra el test de matrius progresives de Raven, amb un resultat per sota del promig de capacitat intel·lectual, CI= 85 (mitja 100).

Entrevista personal 3. (Test CEA) )
Se li administra el test CEA (Qüestionari de Estrategies d'Aprenentatge), amb una escala de sensibilització baixa en quan a motivació, actitud i control emocional.  
Escala d'elaboració, molt baixa, referent a elaboració, organització i selecció de la tasca a fer. Escala de personalització baixa, referent a transferència, pensament creatiu i crítci i recuperació de conceptes previs. Escala de metacognició, referent a planificació i avaluació, molt baixa i referent a l'autoregulació alta.

Reflexions generals
Cal centrar-se en les estratègies d'aprenentatge per a millorar el seu rendiment acadèmic i en conseqüencia augmentar la seva autoestima, fet que li facilitaria en cert grau, una interelació amb els iguals més positiva.
Aspectes a tenir en compte:

  • Se li han d'asignar tasques de treball més sencilles i cal argumentar, perquè i cal anar augmentant el nivell de dificultat per a què vegi que de manera gradual és molt més factible
  • Cal reestructurar el com i l'horari del temps dedicat a l'àmbit curricular-acadèmic
  • Cal anar cumplint la reestructuració anteriorment esmentada
  • Aumentar les seves estratègies d'aprenentatge metacognitives 
  • Motivar-la i dotar-la d'instruments en la creació del pensament crític i creatiu


TEST DE MATRIUS PROGRESSIVES DE RAVEN





TEST CEA (QÜESTIONARI ESTRATÈGIES APRENENTATGE)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada