
DESCRIPCIÓ
El conèixer la dinàmica i estructura interna de la CAD, ajuda a fer-se conscient de la necesarietat d'aquesta ver vehiculitzar totes aquelles accions, decisions, acords, realització de documents i altres. Intenta gestionar de manera eficient i qualitativa, la diversitat d'alumnes del centre, sense deixar de considerar la singularitat pròpia i característica de cadascún d'ells i especialment dels més singulars, en quan a necessitat de recolçament o ajuda en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge.
La comissió es reuneix una hora a la setmana.Es prioritzen els alumnes que han de ser valorats pels psicopedagogs tenint en compte el protocol de centre. Al final de curs es valora com ha funcionat l’atenció a la diversitat del curs i es fan les propostes de canvis pertinents, sempre tenint en compte les opinions dels tutors i dels diferents equips docents.
El Decret 143/2007, de 26 de juny, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria preveu a l'article 23.3 que cada centre ha d’establir els principis per a l'atenció a la diversitat de l'alumnat. És recomanable que els centres puguin recollir aquests principis en un pla d'atenció a la diversitat, que ha de formar part del PEC. Aquest pla inclourà totes les actuacions que es duran a terme per atendre les necessitats educatives específiques de l'alumnat. Correspon a la comissió d'atenció a la diversitat la concreció per a cada curs escolar d'aquest pla d'atenció a la diversitat de l'alumnat.
FUNCIONS
Detecció de l’alumnat:
- Amb NEE
- Situació social
desfavorida
- Amb conductes disruptives
- Que necessita un suport extern (psicòlegs, CSMIJ,...).
- absentista
- De 4t d’ESO i 2n de BAT que
es preveu que no podran assolir
els objectius i que ja tenen edat per poder dur a terme les proves de
- CFGM i CFGS per tal d’orientar-los, perquè puguin tenir una continuïtat acadèmica.
Distribució de l’alumnat tenint en compte els recursos que té el centre.
Seguiment i propostes de suport per a:
- L’alumnat amb NEE
- Els grups
flexibles i de reforç
- Les atencions individualitzades
- Els alumnes
d’incorporació tardana
- Els alumnes que tenen un suport psicològic i/o d’aprenentatge extern, CSMIJ, Hospital
de Dia, Mestra itinerant CREC-ONCE,...
Reunions amb mestres
i professionals externs:
- Els mestres d’educació especial dels centres
de primària adscrits
- Els suports externs
COMPOSICIÓ
- Coordinadora pedagògica
- Coordinadora d'ESO
- 2Psicopedagogs
- Professorat CLIC
- Professional USEE
- Professional EAP
- Treballadora social EAP (una vegada al mes)
- Educadora Social ABS, La Selva (una vegada al mes)
Reflexions- Coordinadora pedagògica
- Coordinadora d'ESO
- 2Psicopedagogs
- Professorat CLIC
- Professional USEE
- Professional EAP
- Treballadora social EAP (una vegada al mes)
- Educadora Social ABS, La Selva (una vegada al mes)
La CAD realitza una funció imprescindible dins del centre, és doncs centre neuràlgic de l'estructura i funcionament de la atenció a la diversitat.
La coordinació necessària per a què aquesta atenció a la diversitat sigui eficient, eficaç i amb excel·lència ha de procurar un treball interprofessional, de tots aquells agents interns i externs, que intervenen en els procesos d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes.
És tenen en compte els aspectes psico-socials-educatius, per assegurar-se'n d'una intervenció mesurada en l'encert de la possibilització de l'èxit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada