Estudi i valoració de la dificultat en quant a la atenció, concentració i organització en el procés d'aprenentatge.
Dades i observacions personals i acadèmics a destacar
L'alumne presenta dificultats d'aprenentatge degut a la seva falta de concentració i dificultat per a mantenir-se atent a les explicacions del professor/a. També mostra dificultats per a memoritzar conceptes.
Té un entorn familiar arrelat a la Selva del Camp. Són tres germans essent l'alumne el més gran dels tres.
Explica textualment: "la meva mare m'ho explica bé i m'ajuda quan tinc problemes per estudiar. Tinc un professor d'anglès que em fa repàs un dia a la setmana".
A primària la trajectoria curricular va ser positiva, però l'any passat quan va començar a anar a l'institut, diu; "va ser bastant dur... vaig suspendre molt però finalment em van aprovar, no entenia als professors i això mateix em passa aquest any, sobretot a Català i Matemàtiques. No entenc als professors quan expliquen a classe i desconecto fàcilment. Amb la meva mare si que ho entenc tot, però també entenc que els professors no poden estan tant per mi, hi ha més gent a classe".
Entrevista personal 1. (Demanda i valoració)
En general el noi es troba bé al centre. El seu rendiment acadèmic és bó però podria millorar més. L'àrea que més l'interesa és Educació Física. De les àrees instrumentals, matemàtiques segueix la classe amb normalitat i aprova, en quan a llengües; en principi de vegades té dificultats, tot i que no sempre expresa els dubtes. Reconeix que sovint li costa seguir entendre les explicacions del professor/a.
Cada dia fa els deures i la seva mare li ajuda amb les dificultats quan li demana.
Entrevista personal 2. (Test EFAI)
Se li administra el test EFAI (test d'avaluació factorial de les aptitus intel·lectuals), del qual se n'extreuen les següents conclussions:
- És de ritme lent
- Necesita dels seu espai i temps per acomodar-se al treball
- No és molt expressiu, més aviat pensatiu
- Mostra depèndencia contínua de el referent adult
- No l'interesa els estudis
- És de fàcil distracció
Entrevista personal 3. (Test CEA)
Se li administra el test CEA (Qüestionari de Estrategies d'Aprenentatge), del qual se n'extreuen les següents conclussions:
- Motivació baixa
- Actitud desinteresada
- Control emocional, força elevat
- Poca organització
- Pensament creatiu-crític i recuperació baixa
- Planificació, avaluació i autoregulació estratègica, baixes.
Entrevista personal 4. (Test de matrius progressives de Raven)
Se li administra el test de matrius progressives de Raven per a determinar el seu CI: 114 (estandar).
Reflexions generals
Podem observar com l'alumna mostra una desmotivació general en referència a l'aspecte curricular, degut a la necesarietat d'aquest de fer processos d'aprenentatge a un ritme més pausat que la majoria dels alumnes. També és deficitari en aspectes de planificació, autoregulació i avaluació d'estratègies d'aprenentatge, fet que li dificulta encara més el seu progrés en l'aspecte curricular.
El seu CI resta en la mitja general estandar.
En l'aspecte relacional social, també mostra inadaptació mitjana deguda en part a la seva manera de ser introvertida i a pinzellades tímida, però també deguda a una manca de motivació i autoestima propiciada pel seu poc progrès curricular.
Així doncs la intervenció ha de matissar-se en l'entrenament d'estratègies d'aprenentatge per una banda, en un major recolzament de la figura referencial adulta educativa (professors) i en un cert seguiment basat en aspectes conceptuals de psicologia positiva, que potenciin la seva autoestima i confiança en si mateix i en conseqüència un augment de la seva motivació general.
TEST EFAI (AVALUACIÓ FACTORIAL DE LES APTITUTS INTEL·LECTUALS)
Podem observar com l'alumna mostra una desmotivació general en referència a l'aspecte curricular, degut a la necesarietat d'aquest de fer processos d'aprenentatge a un ritme més pausat que la majoria dels alumnes. També és deficitari en aspectes de planificació, autoregulació i avaluació d'estratègies d'aprenentatge, fet que li dificulta encara més el seu progrés en l'aspecte curricular.
El seu CI resta en la mitja general estandar.
En l'aspecte relacional social, també mostra inadaptació mitjana deguda en part a la seva manera de ser introvertida i a pinzellades tímida, però també deguda a una manca de motivació i autoestima propiciada pel seu poc progrès curricular.
Així doncs la intervenció ha de matissar-se en l'entrenament d'estratègies d'aprenentatge per una banda, en un major recolzament de la figura referencial adulta educativa (professors) i en un cert seguiment basat en aspectes conceptuals de psicologia positiva, que potenciin la seva autoestima i confiança en si mateix i en conseqüència un augment de la seva motivació general.
TEST EFAI (AVALUACIÓ FACTORIAL DE LES APTITUTS INTEL·LECTUALS)
TEST CEA (QÜESTIONARI ESTRATÈGIES APRENENTATGE)
TEST DE MATRIUS PROGRESSIVES DE RAVEN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada