dijous, 16 de maig del 2013

SESSIÓ D'ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
En la sessió d'avui dijous hem abordat el tema del món laboral amb el planning següent: 

Objectius
  • Explicitar les característiques i particularitats del món laboral
  • Analitzar diverses ocupacions.
  • Conèixer el procediment d'accés al mercat laboral
Aplicació
Sessió grupal
Durada
60 minuts
Continguts i metodologia
Inicialment és fa el visionatge d’un vídeo de com ho hem de fer per trobar feina,  a la pàgina del SOC. Posteriorment una explicitació dels punts que és recullen en la mateixa pàgina, aquí  i que són els següents:

  • On puc trobar feina
  • Iniciativa pròpia
  • Els mitjans de comunicació
  • Xarxa de contactes
  • Contacte telefònica amb una empresa
Seqüencialització
  1. Repàs de la sessió anterior, exposant els casos pendents d'estructura i funcionament del Batxillerat
  2. Avaluació amb puntuació quantitativa del 1 a 10
  3. Mostrar activitats Moodle de la sessió 5 i 6
  4. Visionatge del vídeo del SOC, trobar feina. Disponible aquí i aquí
  5. Explicitació dels aspectes necessaris per a troba feina, en el mateix enllaç que l’anterior
  6. Qüestions i dubtes
  7. Elaborar de manera individual la fitxa 7 i 8 de la pàgina web CamiNet del document PDF: “Buscar feina. Estàs preparat per això?” Pots trobar el document aquí Veure annex 3
Avaluació
Correcció fitxes 7 i 8 (Veure annex 3)
Recursos
  • Dossier de l’alumne i projector (recurs pel professor)
  • Power Point i PDF (pàgina web CamiNet, especificada anteriorment) (recurs pel professor)
  • Annex 3 (recurs per l’alumne)




Així inicialment faig una petita introducció i seqüencialització dels continguts i activitats a realitzar. Començo la sessió explicant el contingut del Bloc d'Orientació Acadèmica i Professional i la seva disponibilitat per utilitzar-lo com a instrument orientador, així com també l'espai Moodle del L'Institut en la categoria d'Orientació Educativa i el recordatori de la realització de les activitats de la sessió 5 i 6 que la majoria d'alumnes encara no han realitzat.
Posteriorment passem dos videos del SOC (d'una durada aproximada total de 10 minuts), en els que s'aborden la qüestió de plantejar-se "que vui fer a nivell laboral" i "el mercat de treball". Comentem els vídeos i faig algunes preguntes directes als alumnes per veure el grau d'atenció en referència al visionament dels mateixos i propiciar una retroalimentació del mateix per a que assimilin més profundament els aspectes claus dels vídeos.
Després els hi explico els continguts de les activitats a realitzar (resten especificades en una entrada al bloc anterior), amb l'objectiu de que reflexionin i es fasin conscients d'aquelles aptituds i habilitats que mostren en el centre en general i que posteriorment poden donar pistes de quins tipus de treballs poden representar la concordància amb dites aptituds i habilitats. 
L'enfoc del món laboral, ja que la majoria no té els 16 anys i l'any vinent (un 100%) continuarant estudiant, l'orientem a la possibilitat de petits treballs en èpoques d'estiu.
Finalment preguntem un per un quin tipus de feines creuen que podríen desenvolupar a l'estiu. Una gran part encara no hauran complert els 16 anys i per tant no podran plantejar-se el fet de treballar (legalment no poden fer-ho) i la resta amb força candidats cercaran feina per a treballar en el camp d'oci i entreteniment infantil (esplais), en una hípica, ajudant en el negoci de casa i al camp.
Novament la sessió d'avui li ha mancat temps per fer una explicació més elaborada dels continguts a tractar, però ha estat dinàmica, participativa i un punt distesa. A nivell personal he de tornar a dir que he gaudit enormement. Cada sessió és un regal.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada